Værsågod - det er servert. Olivenlunden 1830 har overtatt for Oliviers&Co.
Butikkjeden som i Norge består av 12 butikker og nettbutikk, blir fra 16. februar hetende Olivenlunden 1830. Det nye konseptet er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet. Nettbutikken er også fornyet og det er lagt ned et arbeide for at den skal bli enda mer spennende enn tidligere.
-Som den enerådende olivenoljespesialisten gjennom 15 år har vi opparbeidet oss en unik kompetanse. Den tar vi med oss videre, rendyrket og foredlet i Olivenlunden 1830. Det nye er at vi fra nå av kun kjøper direkte fra våre betrodde leverandører. Vi byr også på vår kunnskap om råvarer og oppskrifter og skal blant annet holde kurs om olivenolje og balsamico. Kundene våre vil merke en stor forskjell også ved at de blir invitert med i en eksklusiv venneklubb, forteller Erik K. Engebrigtsen som er daglig leder i Olivenlunden AS.
Værsågod - det er servert. Olivenlunden 1830 har overtatt for Oliviers&Co.Vil være en kulturformidler
Olivenolje og balsamico er i løpet av de 15 årene de to vennene Erik K. Engebrigtsen og Per Axel Prydz har drevet butikker i Norge, blitt et fast innslag på manges bord. Olivenlunden har bidratt til et helt nytt marked for Middelhavsmat i Norge etter at den første butikken åpnet i Vibesgate i Oslo i 2002. Nå skiftes ikke bare alle produktene ut med varer de er enda mer stolte av, det kommer i tillegg en helt ny linje balsamico-produkter som ingen har sett i norske butikker før.
-Vi skal gjøre det samme med balsamico som vi gjorde med olivenolje. For oss handler det like mye om ekte kultur som det gjør om ekte mat. Vi vil bli en toneangivende formidler også av balsamico som smaksopplevelse og en spennende prikk over i-en på norske tallerkener, sier Engebrigtsen og Prydz.
Ønsket større innflytelse
For å lykkes med nysatsingen har de inngått et samarbeid med det tradisjonsrike franske selskapet Maison Bremond 1830, som drives av den opprinnelige gründeren av L’Occitane og Oliviers&Co, Olivier Baussan.
Årsaken til nylanseringen er et sterkt ønske om større innflytelse på produktutvalget, og et ønske om tettere relasjoner med produsentene.